Tuesday, October 17, 2017

Pengorbanan Lapar

Dalam perjalanan pulang hendak mengambil isteri di tempat kerja, aku sempat singgah di satu stesen minyak yang di dalamnya terdapat Rotiboy. Tahu isteri suka dengan roti Milkboy, aku pun beli dua.

Aku pun makan dulu bahagian aku disebabkan perut yang sudah kelaparan ditambah pula dengan cuaca yang agak dingin disebabkan hujan baru berhenti.

Aduh, sedap pula roti Milkboy ni. Dengan rasa susu dicampur dengan mentega, memang membuatkan aku khayal dan asyik dalam kesedapan menikmati roti di kala senja begini. Aku habiskan satu roti aku dan aku memandang pada roti satu lagi yang telah aku khaskan untuk isteriku.

Aku memandang dengan penuh kelaparan. Ermmmm....

**

"Eh, ada plastik Rotiboy ni. Dah habis ke bang?"

"Eh, ada eh?" (adus, lupa pulak nak sorok plastik Rotiboy ni tadi)

"Hmmm...beli Rotiboy, makan sorang...", isteri mencebik bibir. Dan cebikan akan terus sampai ke waktu makan malam.

Kesimpulannya, jika beli makanan, jangan lupa cepat-cepat sorok bekas plastiknya agar tak dapat dikesan isteri (kahkahkah).

Atau, belilah lebih kalau dah tahu lapar.

No comments:

 
Google Analytics Alternative