Tuesday, April 14, 2015

Siling


Tidak lama dahulu, aku pernah ceritakan dalam warkah ini yang aku dengan selamba badaknya telah merekabentuk sistem mekanikal secara single-handedly untuk sebuah sekolah di tempat kelahiran Pipiyapong.

Namun, langit tak selalu cerah pada manusia sombong.

Satu hari, wakil kontraktor di tapak projek ini wassap aku...

"Eh, pusat sumber ni ada siling ke? Arkitek kata takde siling la. Macamana mau pasang aircond siling?"

"Hah, yeke? Biar saya confirmkan kejap.."

Aku pun wassap arkitek yang dah macam kawan sebaya aku.

"Weh, betul ke Pusat Sumber ko buat tu takde siling.."

"Haah.." jawapnya pendek.

Ah, sudah! Mana mungkin nak pasang aircond jenis ceiling cassette tanpa siling!

Aku tepuk dahi beratus kali. Inilah akibat tiada koordinasi antara arkitek dan jurutera. 

Namun, dengan menggunakan ilmu kejuruteraan yang dikurniakan Allah, aku yakin perkara ini akan selesai walaupun aircond tersebut mungkin akan dipasang tanpa ada siling. Doakan aku ya.



No comments:

 
Google Analytics Alternative