Sunday, April 27, 2014

Thank you Lejen for Outstanding 3 Years!


Dalam hidup ini, ada datang dan pergi. Begitu jugalah dengan pengangkutan yang membawa saya ke segenap ceruk dalam Malaysia ini. Apabila tiba masa untuk saya ucapkan selamat tinggal kepadanya, rasa sedih yang amat menerpa dalam diri. Ia bukanlah tidak bagus, cuma saya perlu mencari yang lebih besar dan selesa memandangkan saya kerap berkelana ke sana sini. Dan dalam kelana itu, saya seringkali perlu membawa beberapa insan yang bersama menelusuri pengembaraan itu.


Apa yang boleh saya katakan, si merah ini atau saya panggil Lejen, sudah melakukan tugas yang teramat baik. Jarang memberi masalah dan tidak gagal membawa saya ke mana sahaja (sudah pastinya dengan izin Tuhan). Ke Terengganu sudah, ke Johor sudah, ke Melaka sudah, ke Perak sudah, ke Pahang sudah, ke serata ceruk Selangor sudah. Tempoh masa hampir 3 tahun itu telah mencatatkan pemanduan beratus ribu kilometer (100k) ke segenap tempat di dalam Malaysia. Dan Lejen sebuah mesin yang lasak. 


Saat-saat terakhir untuk diserahkan kepada tuan baharu.



Saya akan merinduikan Lejen dan berharap perkara yang sama kepadanya.

No comments:

 
Google Analytics Alternative