Monday, June 03, 2013

Winter Sonata


Dalam tahun 2013 ni, sudah tiga buah negara orang telah aku lawati. Ketiga-tiganya atas urusan kerja. Maka, seharusnya aku mengucapkan syukur kepada Allah yang telah mengurniakan segala nikmat dan rezeki yang tidak terhingga ini. Menjadi impian aku sedari kecil untuk berkelana ke negara orang. Walau atas urusan kerja, ia sesuatu pemberian Tuhan yang tidak terhingga. Apatah lagi tidak perlu mengeluarkan belanja sendiri.

Selepas Jerman, UAE dan China, insyaallah jika tiada aral melintang, aku telah diamanahkan oleh bos untuk menuntut ilmu di negara yang membangun dengan kadar yang pantas. Aku seringkali bercerita kepada rakan sebaya ketika menuntut dahulu betapa bangsa Jepun dan Korea adalah bangsa yang rajin dan cepat belajar. Jepun itu tidak perlu dipertikaikan lagi kerana sejak zaman perang dahulu pun, mereka jauh lebih maju daripada kita. Apabila sebut pasal Korea, siapa sangka hari ini, mereka adalah salah satu gergasi Asia. Siapa sangka mereka yang dahulu sama taraf seperti kita (bahkan mereka tidak punya hasil bumi yang sebanyak Malaysia!) mampu menjadi pesaing negara-negara Barat.

Semoga dengan keizinan dari Yang Maha Esa, aku dapat menjejakkan kaki ke sebuah negara gergasi Asia tersebut.

No comments:

 
Google Analytics Alternative