Friday, June 01, 2012

Letak Jawatan


Suatu malam, tiba-tiba nombor tak dikenali naik kat henpon aku. Dahlah pukul 3 pagi pulak tu. Lalu, aku menekan butang jawapan. Dengan nada yang agak keras, aku berkata, " Heloo! Ni siapa ni? Nak apa call aku pagi-pagi gini?"

" Ni aku ni. Maaflah call kau time-time macam ni," jawab suara tersebut.

"Ohh, Tan Sri ke??Amboi, tak tidur lagi ye?" terus nada suara aku berubah setelah mendapati Tan Sri menelefon.

" Aku ingat aku nak keluor Proton la. Aku dah rasa tak best sejak DRB Hicom ambil alih ni,". Direct je Tan Sri ni bercerita tanpa sempat aku bertanya tujuan beliau menelefon.

"Eh, kenapa pulak Tan Sri?" aku bertanya.

"Alah, kau paham-paham jelah si Khamil Jamil tu bukannya sekepala dengan aku. Ada ke nak bawak masuk company luar melabur dalam Proton. Design semua nak ambil kereta luar. Macamana 'orang design' aku nak cari makan? Tak ke bengong namanya tuh? Dah elok-elok aku nak promote aspirasi baru Proton, dia pulak nak ubah polisi kitorang," getus Tan Sri melahirkan ketidakpuasan hatinya.

" Sabarlah Tan Sri. Janganlah keluar dari Proton, tak syok le nanti," aku membalas.

" Ah, aku tak kira, esok ko baca la paper yang aku dah resign ye.Selamat malam, aku nak balik opis ni.."

"Err...Tan Sri...Tan Sri..."

Tuttt...tuttt...

Bunyi telepon dimatikan. Ah, gila apa Tan Sri Syed Zainal Abidin ni baru nak balik opis pukul 3 pagi gini? Kuat benor dia keje gamaknya. Apapun, aku sedih jugaklah sebab dia meluahkan isi hati dia pada aku malam sebelum dia letak jawatan. Haishh.. Apa la nasib Proton selepas ni?



No comments:

 
Google Analytics Alternative