Sunday, June 12, 2011

Berita Ringkas Dan Persoalannya

Jangan sedih abe-abe dan mek-mek Kelate. Liga Supor ado lagi.

SKMM dah block beberapa website direct download. Tapi untuk apa? Demi alasan pematuhan undang-undang negara katanya. Kenapa tak block website yang lagi teruk tuh?

Pekida nak tunjuk gangster pulak kasi warning kat penerbit filem Kongsi dan KL Gangster. Yang aku tak paham, apa kaitan kongsi gelap ni dengan Pekida? Pekida kata ada beberapa rahsia didedahkan dalam filem tu. Contohnya, ayahanda dan abang long (menurut Syamsul Yusof). Apsal plak tak boleh nak guna perkataan tu? Hak mutlak dorang ke? Masa dulu-dulu aku dengar jugak apa aktiviti Pekida ni tapi aku tak ambik pot sangat sebab apa yang dorang buat tu memang takde bagi efek pun pada kemajuan dan perjuangan bangsa. Tapi bila hal macam ni pulak dorang nak memekak, ape kejadahnya?

Dr. Mashitah ni apsal pulak macam nak menentang poligami? Biaq pi lah wanita-wanita tu nak taat pada suami ke, nak pakai seksi depan suami ke, yang dia ni nak melenting pesal? Jaga jelah laki ko...

4 comments:

yusuf mujahidin ™ said...

Salam

aku rs taat pd suami tk salah. wajib
kawen plak bukan semata dorongan seks saja..
tapi takyah la smpai jd pelacur.
lelaki...kalo nk makan luar, hebat mana pn bini seksi di rumah..dia sapu juge..

yg pentg iman si lelaki


p/s: aku bg cth, ryan giggs...
oh, dia iman tkde..

kehkehkeh~

eJAI said...

betul tuh. Yg paling tak boleh blah, kenyataan dr. mashitah ni yg macam tak benarkan isteri tu nak taat dan layan suaminye dengan baik..

Yang penting iman...Betul tuh!Ryan giggs memang kaki penyapu. Sebab tu islam benarkan poligami. Nak bendung perkare-perkare macam ni la..

mmsyah said...

ijai-ijai...

eJAI said...

bukanla...jujai..jujai...dah reply ke aku tanye dlm blog ko?

 
Google Analytics Alternative