Sunday, November 07, 2010

State Space

Sudah lama aku tidak menulis di sini kerana sibuk dengan peperiksaan akhir dan menyiapkan projek tahun akhir. Minggu depan pula ada pembentangan di depan 3 panel penilai untuk projek itu. 

Ketika aku membukak blog aku ni, aku lihat lagi 2 posting(tak termasuk yang ini) saja untuk menyamai jumlah posting tahun lepas. Tahun ni mungkin aku banyak berposting kerana salah satu faktornya aku sudah mempunyai komputer sendiri. Cuma kadangkala terbantut untuk berposting lebih dek memikirkan assignment-assignment yang berlambak. Pointnya di sini adalah, ada improvement jumlah posting aku kali ni berbanding tahun-tahun sudah. 

Jika imbas kembali sewaktu aku mula berblog, tidak ramai lagi yang menggunakan teknologi ini. Semuanya lebih gemar berMyspace dan berFriendster. Aku pula waktu itu sekadar menjadikan blog aku sebagai diari harian untuk melepaskan tekanan dan melontar pandangan. Juga kadang-kadang sebagai medium pemberontakan. Hari ini, banyak blog baru yang tumbuh bak cendawan, maka ini adalah satu persaingan sihat. Haha. Landskap internet sudah banyak berubah hari ini. Diharapkan kesemua anugerah teknologi ini menjadi suatu manfaat kepada umat manusia dan bukannya dijadikan senjata untuk menjatuhkan. 

Entah apa aku merepek kali ni aku pun taktahu. Di bawah, aku sertakan satu klip video yang agak kreatif pembikinannya. 

No comments:

 
Google Analytics Alternative