Thursday, September 25, 2008

Menunggu Adrenalin

Hari jumaat ini aku bakal berdepan dengan ujian Matematik atau bahasa upgrade-nya, Kalkulus. Tanpa sebarang persediaan mantap sepertimana aku lakukan ujian-ujian sebelum ini,perasaan aku bercampur-baur. Takut,resah,kecewa dan depresif adalah antaranya.
Memang agak sukar subjek Math kali ini. Samada silap pensyarah itu atau aku sendiri, aku pun tak tahu. Yang nyata,aku pun tidak mengambil langkah untuk mengatasinya. Eh,ada. Aku ada beli buku yang berharga separuh dari harga jiran kau punya Playstation 1 second. Memang second sekarang. Yang baru mana ada dah. Aku pun nak tolak PS1 aku tu. Kalau nak bagitau la ye. Apa pulak masuk cerita lain ni.

Ketika ini aku teringat cikgu tuisyen aku pernah berkata.

"Last minute study is the best study!"

Hah. Dia kata lagi yang bahawa masa last minute itulah adrenalin kita menjadi laju sekaligus membuat otak kita berfungsi dengan lebih efektif dan berkesan. Ibarat menikmati secawan kopi Nescafe atau lebih sedap,Tongkat Ali cafe. Ah,macam-macamlah air sekarang.

Maka,aku hanya mengikut sahaja kata-kata guru tuisyen aku itu sama macam aku ikut sebelum ini. Memang, ia berkesan. Kala ini aku hanya menunggu adrenalin aku untuk hadir menggerakkan otak aku yang kelesuan ini.Pheww..

2 comments:

mmsyah said...

rajen gile update blog...perghh...

eJAI said...

xla serajen kau kawan...ziarah2 la slalu..hehe

 
Google Analytics Alternative