Saturday, August 30, 2008

Caj Turun=Potong Pinjaman:Apa Beza?

Sewaktu aku melihatkan skrin ATM di depan aku,aku jadi kaget. Setahu aku baki akaun bank aku kosong sebelum PTPTN bank-in kan duit pinjaman. Aku dah agak dah yang PTPTN akan rembat duit aku hampir RM300 mendengarkan cerita dari member-member yang semuanya pelik dan hairan mengapa duit pinjaman mereka short hampir RM300.Spesifiknya RM280.

Di kala ramai orang menyambut baik langkah mereka menurunkan caj kepada hanya 1%, mereka secara diam-diam memotong pinjaman pelajar atas nama caj perkhidmatan. Kepala hotak die. Dengan cara ini,mereka beranggapan public takkan dapat tahu yang mereka cekik darah student melalui cara halus ini. Jadi,tiada bezanya dengan menurunkan caj tetapi secara sengaja memotong pinjaman pelajar. Inilah sikap sebenar badan pencekik darah pelajar ini. Tak paham betullah.

Ibarat mekanik membaiki kereta dalam masa yang sama merompak komponen lain kereta tersebut.

2 comments:

mmsyah said...

mmg berbeza...

eJAI said...

ya betul...hnya yg mengalami saja dapat merasakan.......

 
Google Analytics Alternative